Kandovaná zelenina
Složení: dýně, cukr, ananasová šťáva, skořice, hřebíček.
Novodvorská kandovaná dýně je připravena z dýní vypěstovaných na zahradě novodvorského opatství.
Tato zelenina, svou barevností lahodící oku, obsahuje širokou paletu minerálů (hořčík, draslík, měď, selen, sodík, chlór, železo, zinek, fosfor) i vitamínů (vitamín A, vitamín B1, B2 a C).
Hmotnost: 150g
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
V klášteře Nový Dvůr na Toužimsku žijí mniši, kteří se věnují nejen modlitbám, ale chovají i ovce, hospodaří v lese a vyrábí výbornou hořčici a další výrobky, které pocházejí z mateřského kláštera Sept-Fons ve Francii, kde mniši sídlí již od 12. století.
Hořčice je vyráběna podle originální trapistické receptury. Jedná se o výrobek vysoké kvality, příbuzný druhu francouzské hořčice. Skleničky z Nového Dvora se kromě Česka a Francie prodávají v Německu, Rakousku, Maďarsku.
Dále se vyrábí široká paleta dalších výrobků jako jsou potravinářské doplňky, bio produkty pro snídaně, sušenky, zavařeniny, želé, přírodní multivitamíny a minerály, které také navazují na tradici produktů z mateřského kláštera Sept-Fons ve Francii. Jejich tradice v pěstování ovoce a cereálií je dovedla k ovládnutí přírodního bohatství prostředí, kde žijí.
O komunitě: v roce 1991 přišli první Češi do opatství Sept-Fons ve Francii. Po sedmi letech se někteří vrací s plánem založit klášter v České republice. V roce 1999 byl objeven zchátralý barokní statek Nový Dvůr, který byl tím pravým místem pro vznik kláštera. Klášter Nový Dvůr byl postaven podle architektonického návrhu londýnského architekta Johna Pawsona a jeho spolupracovníků. Stavba kláštera byla zahájena v květnu roku 2000, některé přípravné práce byly provedeny již v roce 1999. Kostel byl vysvěcen 2. září 2004.
Řehole svatého Benedikta a cisterciácká tradice v sobě vyváženě pojí společný život a nezávislost, práci a modlitbu, chudobu, avšak nikoli nouzi, ticho, prostor a přísnou samotu, jež umožňují směřovat k Bohu v bratrské atmosféře. Cisterciácký mnich je cenobita. Ideál důvěrného společenství s Bohem žije uprostřed svých bratří. Tak jako jej manuální práce pevně poutá ke konkrétním věcem, upřímný bratrský život, který požaduje svatý Benedikt a tradice Cîteaux, jej zavazuje k životu v lásce.